Ringkasan Kursus Perkhidmatan Pelanggan


Pengenalan

Program ini meneroka "semangat perkhidmatan" dan "minda perkhidmatan" dan menekankan perlunya sikap positif dan tingkah laku, keyakinan, kawalan dan persembahan yang lebih baik apabila berurusan dengan pelanggan. Ia telah direka untuk membantu para peserta memahami dan menerapkan semua aspek khidmat pelanggan seperti bagaimana untuk bercakap dengan mereka, mengenal pasti keperluan dan jangkaan mereka dengan perkhidmatan organisasi anda, meningkatkan teknik komunikasi, mengendalikan aduan dan cara menghadapi pelanggan yang sukar. Penekanan diberikan untuk membina sikap positif dan minda ketika berurusan dengan pelanggan dan memupuk pandangan positif dengan "menganggap pekerjaan saya sebagai perniagaan".

Objektif Kursus

Pada akhir sesi ini, para peserta akan dapat:

  • Menyatakan rasional dan kepentingan perkhidmatan pelanggan yang cemerlang kepada perniagaan
  • Memahami mengapa ia adalah untuk kelebihan untuk anda untuk menawarkan perkhidmatan pelanggan yang cemerlang
  • Mengenal pasti keperluan dan keinginan pelanggan dan menggunakan pemahaman ini untuk meningkatkan kemahiran mereka dalam berinteraksi dengan pelanggan
  • Mengetahui apa yang perlu dilakukan apabila pelanggan mengadu
  • Mengendalikan situasi sukar yang melibatkan pelanggan
  • Menyedari bahawa mendengar lebih penting daripada bercakap dalam perkhidmatan pelanggan

Metodologi Kursus

Kursus ini menggunakan pendekatan "pembelajaran melalui pengalaman" yang merangkumi kuliah interaktif, aktiviti kumpulan, drama dan kajian kes. Kajian kes yang berkaitan dengan perniagaan sebenar syarikat akan digunakan sebanyak mungkin.

Jangan Ketinggalan!
Daftarlah Untuk Menghadiri KURSUS PERKHIDMATAN PELANGGAN Ini Sekarang.
Muat Turun Borang Pendaftaran Sekarang
Klik DOWNLOAD
Isi CONTACT FORM, atau HUBUNGI En Shah 01125085983

Kandungan Kursus

Modul 1
Realiti Dalam Perkhidmatan Pelanggan
  • Realiti dalam menghadapi pelanggan
  • Kenapa pelanggan berhenti membeli dari syarikat anda?
  • Siapa yang salah?
  • Menghapuskan penghalang pelanggan dalam organisasi anda
  • Memudahkan pelanggan melakukan perniagaan dengan anda

Modul 2
Proses Menghadapi Pelanggan
  • Model Connect-Explore-Solve-Act-Wow-Leverage dalam Menghadapi Pelanggan

Modul 3
Khidmat Pelanggan Adalah Berasaskan Komunikasi
  • Masalah dalam komunikasi
  • Kemahiran mendengar dan pengesahan
  • Role play kemahiran mendengar dan pengesahan
  • Mengapakah sesetengah pelanggan mendengar/ tidak mendengar apa yang disampaikan

Modul 4
Cara-Cara Mendapatkan S.T.A.R. Dari Pelanggan (Support, Trust, Admiration, Respect)
  • Kecerdasan emosi – porses kemanusiaan dalam khidmat pelanggan
  • Perbincangan kajian Daniel Coleman dan Stephen Covey
  • Kepelbagaian kecerdasan
  • Kajian kes – Harapan yang tinggi
  • Meningkatkan kecerdasan kendiri
  • Strategi untuk mendapatkan STAR

Modul 5
Aduan, Aduan & Aduan
  • Kami mahu pelanggan membuat aduan
  • Perbincangan tentang perkhidmatan yang kurang memuaskan
  • Mengendalikan aduan dan pelanggan yang sukar mendatangkan keputusan positif
  • Kajian kes – Cara untuk mengendalikan aduan

Modul 6
Cara Menangani Tekanan
  • Bagaimana menguruskan tekanan
  • Apa yang menyebabkan tekanan
  • Apa yang berlaku apabila kita tidak mengawal tekanan negative
  • Memahami otak dan minda sebagai prasyarat untuk menguruskan dan mengawal tekanan negatif
  • Latihan mudah melepaskan tekanan
  • Manfaat melepaskan dan menguruskan tekanan


Jadual Kursus

Masa
Hari Pertama
Hari Kedua
8.00 am
Pendaftaran Peserta


8.30 am
Modul 1
Realiti Dalam Perkhidmatan Pelanggan

Modul 4
Cara-Cara Mendapatkan S.T.A.R. Dari Pelanggan (Support, Trust, Admiration, Respect)

10.30 am
Minum Pagi
11.00 am
Modul 2
Proses Menghadapi Pelanggan
Modul 5
Aduan, Aduan & Aduan

1.00 pm
Makan Tengahari
2.30 pm
Modul 3
Khidmat Pelanggan Adalah Berasaskan Komunikasi

Modul 6
Cara Menangani Tekanan
4.30 pm
Minum Petang & Penutupan

Jangan Ketinggalan!
Daftarlah Untuk Menghadiri KURSUS PERKHIDMATAN PELANGGAN Ini Sekarang.
Muat Turun Borang Pendaftaran Sekarang
Klik DOWNLOAD
Isi CONTACT FORM, atau HUBUNGI En Shah 01125085983

No comments:

Post a Comment